ثروتسازی با هیپنوتیزم


» معرفی جاذبه های گردشگری خرمشهر

معرفی جاذبه های گردشگری خرمشهر

معرفی جاذبه های گردشگری خرمشهر

خرمشهر برای همه ما نامی آشناست. این شهر در استان خوزستان واقع شده است. همه ما حماسه دلیری ها و رشادتهای مردمان این دیار را در زمان هشت سال دفاع مقدس شنیده ایم. شاید چون خرمشهر در زمره شهرهایی از کشور بوده که در جریان جنگ با عراق حضور مهمی داشته است، بیشتر با همین ویژگی به یاد آورده می شود، اما خرمشهر فقط در این موارد خلاصه نمی شود. این شهر از لحاظ دارا بودن جاذبه های گردشگری نیز شهری غنی محسوب می شود. در ادامه به بعضی از مکانهای دیدنی این شهر اشاره می کنیم.

اسکله قایقرانی

یکی از اقدامات مناسبی که در خرمشهر صورت گرفته است، احداث اسکله تفریحی بر روی کارون می باشد. در حال حاضر این اسکله مکان مناسبی جهت تفریحات آبی و سپری کردن اوقات خوشی برای اهالی خرمشهر و همچنین گردشگران است. این اسکله تقریبا ۱۰۰ لنج و ۱۷۰ قایق در خود جای داده است و برای استفاده گردشگران مهیا شده است.این اسکله در کوت شیخ و بلوار ساحلی بایندر خرمشهر واقع شده است.

قصر فیلیه

قصر فیلیه از جمله آثار تاریخی خرمشهر می باشد که در ۱۹۱۷ به فرمان شیخ خزعل که حاکم خوزستان بود، احداث شد. این قصر که نزدیک رود فیلیه واقع شده بود از جمله نقاطی بود که مردم جهت بازدید به آنجا می رفتند. این اثر در سال‌ ۱۳۵۵ مرمت شد و سالها بعد یعنی در سال ۱۳۷۹ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید، اما در سال ۱۳۸۹ به علل نامشخص خراب شد.

تالاب ناصری

یکی دیگر از مکانهای دیدنی این شهر تالاب ناصری می باشد که با خرمشهر فاصله ۱۶ کیلومتری دارد. این تالاب نامهای دیگری مثل نیشکر و خرمشهر هم دارد. تالاب ناصری به طور تقریبی دارای ۱۰ هزار هکتار وسعت است. این تالای مکانی عالی برای ماهی گرفتن است و پرندگان گوناگونی هم در آن وجود دارند.

جزیره مینو

یکی دیگر از جاذبه های خرمشهر، جزیره مینو می باشد. چنانچه شما به این جزیره بروید درختان نخل‌ سوخته ای را مشاهده خواهید کرد که یادگار زمان جنگ می باشند. جزیره مینو میان خرمشهر و آبادان واقع شده است و شهری کوچکی هم تحت عنوان مینو درون آن جای گرفته است. درختان نخل و رودخانه‌هایی که در جزیره مینو وجود دارد، باعث شده پرندگان مهاجر زیادی به این جزیره بیایند. در شهر مینو عرب‌های ایران زندگی می کنند و زبان متداول آنها عربی است.


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) مشاهده